Network etkileri bir ürünü daha çok insan kullandıkça kullanışlı kılar. Örneğin, eğer tüm arkadaşlarınız Facebook'taysa sizin de Facebook'a katılmanız mantıklıdır. Tek başınıza başka bir sosyal ağ seçmek yalnızca sizi acayip yapar.
Network etkileri güçlü olabilir ancak ürününüz henüz network küçükken ilk kullanıcılarınız için değerli olmadıkça asla bu güçlü etkilerden faydalanamazsınız. Örneğin, 1960 yılında Xanadu isimli hayalperest bir firma tüm bilgisayarlar arasında iki yönlü bir iletişim ağı kurmak için yola çıktı - bir nevi World Wide Web'in erken bir senkronize versiyonunu. Boşa sarf edilen otuz yıla aşkın çabanın ardından web artık hayatın bir parçası olurken Xanadu iflas etti. Teknolojileri muhtemelen belli bir ölçekte çalışabiliyordu, aslında sadece bir ölçekte çalışabilirdi. Her bilgisayarın ağa aynı anda girmesini gerektiriyordu ve bu da asla olmayacak bir şeydi.
Paradoksal olarak, network etki işleri özelikle küçük pazarlarla başlamalıdır. Facebook yalnızca Harvard öğrencileriyle başladı - Mark Zuckerberg ilk ürününü tüm sınıf arkadaşlarının kaydolması için tasarlamıştı, tüm dünyayı etkilemek için değil. Başarılı network işlerinin nadiren MBA yapanlar tarafından başlatılmasının sebebi de budur: Başlangıç pazarları o kadar küçüktür ki iş imkanı yokmuş gibi gözükürler.
0 Yorumlar